måndag 16 mars 2009

Min katt tror att han är en hund

De flesta katter är väldigt egensinniga och det är väl en del av charmen men också till stor irritation ibland. Men min ena katt är mer som en hund, han kommer när jag kallar, han slutar med ofog när jag skriker på honom att han ska sluta, han hoppar upp i soffan om jag säger hoppa upp (ja, sen händer det ju att han beter sig som en katt däremellan - för det mesta, men den andra katten kommer inte om jag kallar, bara om han själv känner för det)

Imorse så skrämde "hund-katten" mig. Klockan var lite efter fyra på morgonen och jag hade precis varit en vända i köket och sen lagt mig i min säng igen, när jag hör hur han börjar morra precis som en hund (detta har hänt ett par tillfällen tidigare och är rätt läskigt) 10-15 sekunder senare dimper sydsvenskan ner i brevlådan och jag kan nästan svära på att det måste ha varit en vikarie eller någon som katten inte gillade. För han brukar inte agera på att tidningen kommer. Men visst är det lustigt att djur kan anama andra djurs beteende. Min katt har aldrig levt tillsammans med någon hund så jag vet inte varför han låter som en hund.

3 kommentarer:

-Nena- sa...

Maken min hade en katt som barn som också var som en hund.
Jag har aldrig haft katt (om sanningen ska fram så har jag alltid varit lite rädd för katter) men vår Doris tror nog att hon är katt ibland. Hon leker väldigt mycket som en katt och det har aldrig någon annan av våra hundar gjort.

Tur katten inte skällde på tidningsbudet bara ;)

Kimmie sa...

Han är rolig han =)

Anonym sa...

haha låter som en katt som skulle passa in hos oss. Ju knäppare beteende ju bättre gillar vi dem :-)