tisdag 10 mars 2009

Positivt och negativt

Positivt - plötsligt är det 2.500 kr mer på mitt konto än innan. Jag förmodar att det är stipendie/bidragspengarna jag väntat på.
Negativt - den summan räcker inte till sängen

Ska jag satsa på något av de andra sakerna jag behöver? Nya glasögon? Hos en ny affär här i stan kan man få progressiva för 2.495 sen tillkommer kostnad för synundersökning minns inte om det var 295 eller 395 - så pengarna räcker inte riktigt till det heller. Men om jag inte väljer progressiva så har de för 995 kr + synundersökning och då blir det en slant över. Kanske till en billig cykel?

Om jag inte har råd med det jag mest behöver = sängen, så kan jag hoppas att sjukgymnasten kan hjälpa mig tillrätta med min värk. Ska göra mitt första besök hos henne imorgon.

Nu har jag ätit frukost som var lite nyttigare än den jag berättade om senast. Denna bestod av två skivor luftigt knäckebröd (ingick i presenten från Kimmie) med brieost på och till det ett glas mjölk.

Kanske skulle jag ta och stänga av dator så jag kan flytta prylarna till mitt nya fina datorbord? :-D

Har haft en fruktansvärd natt, enormt mycket värk och tabletterna hjälpte inte :-( Inte ens särskilt sömnig så jag har mest läst och gått rundor här hemma. Men vid femtiden imorse då kände jag att det nog skulle gå att somna och sen sov jag till sju.

3 kommentarer:

-Nena- sa...

Usch för jobbiga värkande nätter :(

Kimmie sa...

Bra att få något men synd att det inte var tillräckligt.
Har du fått nytt databord, det har jag missat?
Du får försöka vila under dagen.

Anonym sa...

Härligt med extra pengar men trist att de aldrig räcker till det man vill ha.
Hoppas du får lite vila under dagen istället