måndag 2 mars 2009

Så mycket presenter

Jaha, så är jag då kärring igen (i drygt fyra månader) - 45 år fyllda. (Hur gick det till????)

Jag hade lagat kycklingfilé med svamp, lök och sockerärtor, i en krämig lite ostig sås, serverad med ris och sallad - gästerna verkade gilla (första gången jag gjorde den). Sen hade jag köpt hallontårta som alla gillade, även jag.

Fick massor med presenter: 2 flaskor parfym, 3 böcker, 1 flaska likör, golvmopps-set, storpack tvättmedel, poncho, mössa, 1 kg chokladlåda, 2 krukväxter och 1 bukett, toalettpapper, duschkräm, massa badprodukter, trisslott (ingen vinst), läppstift, ansiktskräm, ansiktsmask, 1 tvättkorg fylld med diverse matprodukter (bla pizzamix, dolmiosås, fiskbullar, chokladpudding, chips, pastasås, mjukost, dressing, saft, godis, kattmat, nuddlar och då har jag inte fått med allt) i tvättkorgen fanns även en del av tidigare nämnda presenterna. Denna hade Kimmie haft på cykeln - kan ni se vilket besvär hon haft för att ta sig hit med den?!
Om någon tycker att toalettpapper, tvättmedel och golvmopp inte är något att få i present så kan jag berätta att jag uttryckligen önskade mig dem :-)

Gratulationer kom även via telefon och från er bloggvänner med!

Det var en bra dag!

Helt slut och med fruktansvärd värk - men nu dröjer det till nästa gång.

Idag ska jag till kuratorn. Hoppas hon lyckats fixa fram pengar till en ny säng.

6 kommentarer:

Kimmie sa...

Skönt att du blev nöjd! Ha det bra idag.

Hossan sa...

Tack för allt! Ha det bra du med!

-Nena- sa...

Låter som det var en bra födelsedag och vilka bra presenter.
Kul med tvättkorgen och det kan inte ha varit lätt att frakta den på cykel ;)

Ha en bra måndag.

Anonym sa...

Nena: Nej, jg kan riktigt se hur hon kämpar för att både cykla och hålla fast korgen.... :-) Ha en bra måndag du med!

Anonym sa...

meen åhh vad fina presenter.Saker man har använding av och inte skåpsaker som aldrig används.
Härliga vänner som tänker till måste jag säga du har.

Anonym sa...

Annica: Precis - helt i min smak!