lördag 28 mars 2009

Promenad och samtal med pappa

Nu är tvätten klar, jag har varit ute med min bror och när jag kom hem så såg jag att det ringt någon från skyddat nr.

Så jag ringde hem till pappa och ja, det var han som ringt. Han trodde att det var jag som ringt honom. Han ville berätta att han varit ute en liten runda med rullatorn runt buskpartiet utanför entrén. BRA, sa jag, det mår din kropp bra av! Ja, men nu är jag trött svarade han. Han hade lagat gröt till sig själv med, för hemtjänst kom så sent och han var hungrig. Positivt att han i alla fall orkar. Kanske en ljusning för hans del med! Han sa att han kanske skulle gå den lilla rundan vid lunch med om han orkade. Ja, gör det sa jag!

Nu bär det snart av till mamma.

1 kommentar:

Kimmie sa...

Skönt om han kan vara lite lättare nu när det är så mycket med din mamma.