onsdag 18 mars 2009

Onsdag och sjukgymnasten

Idag ska jag till sjukgymnasten och jag ska ha en öppen och positiv inställning med mig har jag bestämt mig för. Det är för min egen skull jag går dit och det är för att jag ska får hjälp med min värk som jag går dit, inte för att låta mig tryckas ner och känna det som om alla problem var mitt eget fel. Att det är jag som måste ta itu med mina problem/min värk det har jag förstått men ibland måste man få hjälp på vägen. Det ska sjukgymnasten få bistå med!

Jag mailade ett företag som håller på med massageutbildning. De hade på sin hemsida att eleverna masserade för 50 kr/30 minuter och det tänkte jag att jag kanske skulle prova så jag mailade dem och frågade om de fortfarande masserade för 50 kr och om det var öppet för alla. Fick till svar att jag skulle ringa dem idag vid 9 eller maila mitt telefonnummer så skulle de ringa upp. Men nu har jag fått kalla fötter för att mailet var skrivet av en man och det var till en annan man jag skulle ringa. Kom plötsligt på att jag är fet och det kanske inte är vem som helst som vill massera mitt fett....??

Sen blir det väl promenad i det soliga men blåsiga vädret. Den bär hem till mina föräldrar skulle jag tro och då ska jag girera deras räkningar (de som kommit och de som jag kan hitta)

Vad dagen i övrigt kan innebära vet jag inte men det är tänkbart att det blir besök hos syster och systerdotter med.

4 kommentarer:

Kimmie sa...

Hoppas det går bra idag! Det kan ju inte bli värre än gårdagen tycker man....
Massage hade kanske inte varit fel för dig.

-Nena- sa...

Hoppas att det går bra hos sjukgymnasten och att det kan hjälpa dig, kanske inte direkt men så småningom...

Anonym sa...

Men vännen..alla har vi olika kroppshyddor. Jag tycker inte du ska skämmas över din vikt. tar de inte den så är de DE som ska skämmas som massör.
Du har inget att skämmas över anser jag. Jag är inte mullig men många av mina vänner är det. Och jag älskar dem för det de är och bryr mig inte om vikten. Det är vad de har innanför skallen som är värt miljoner.
Ähh vet inte vad jag vill skriva men du ska inte skämmas för din vikt..

Anonym sa...

Kimmie och Nena: Mer om sjukgymnastiken kommer i nytt inlägg. Tack för välgångsönskningarna!

Annica: Tack för din kommentar! Skönt att det finns människor med din inställning! Det är inte så ofta jag skäms över min kropp/mitt utseende, men det händer ibland i sådana här fall när man ska ta av sig inför okända människor.