fredag 6 mars 2009

Så var det fredag

Ser fram mot biobesöket ikväll!

Två utslagna katter ligger i min säng och sover. Den ena har haft fullständigt spatt för en stund sedan. Han hoppade upp med tassarna på var sida om dörrlisten och kasade ner - vet nu har tapeterna ser ut sen? Därefter for han bort till ytterdörren där jag har ett draperi (för att hindra drag från dörren) och sätter klorna i det och drar och lyckas nästan dra ner draperiet innan han "hör" min uppmaning om att han ska lägga av med det GENAST! Sen far han runt med en pappersbit och slår iväg den med tassen och jagar efter den och så håller han på en stund tills han kommer haltande in i sovrummet. Han har haft lite ont i ena bakbenet, men så farligt kan det inte vara när han tidvis håller på som han gör och han är ändå över 12 år gammal! Den andra katten har aldrig varit särskilt intresserad av att leka. Han sitter mest och tittar på och ev kan han tänka sig att överfalla sin bror och utmana honom i en brottningsmatch.

Min syster blev upprörd över mailet jag fick från det där skönhetsföretaget. Hon frågade om hon fick ringa och prata med dem. Jag bara undrar hur hon orkar bry sig? Men visst vill du ringa så gör du det. Så hon berättade att hon pratat med dem och sagt en del och påtalat att de borde skicka mig något som kompensation. (Ha ha ha). Igår fick jag ett paket med bodylotion, duschkräm, roll-on samt prover på schampoo och balsam. Det var trevligt och naturligtvis delade jag med mig till min syster. Hade själv aldrig kommit på tanken att ringa. Hon sa att det var för min skull och att det var jag som skulle ha grejerna men jag tyckte att hon också skulle ha och så blev det.

Idag har min "frukost" bestått av mindre nyttiga "ting" - sega nallar, pringles, chokladägg med jordgubbsfyllning..... och funlightsaft.

Förresten så lyckades jag hitta en knapp där jag kunde blockera "följare" som inte var önskvärda så jag tog bort den där som lagt till sig som jag inte har någon aning om vem det är/var och som inte verkade ha någon egen blogg! :-D

6 kommentarer:

-Nena- sa...

Tur inte bägge kattorna har samma energi kanske ;)

Ibland lönar det sig att ringa och tala om vad man tycker.

Hoppas du och Kimmie får riktigt trevligt i kväll.

Anonym sa...

Tack!

Ha en bra dag du med, synd att du inte kunde följa med oss ikväll :-)

Anonym sa...

Haha katter är lustiga varelser.
Har nog inte hängt med ang skönhetsföretaget och vet inte riktigt vad det handlar om. men bra att du fick kompensation. Gratis grejer är alltid välkommet. Och har heller inte hängt med på din hemliga gäst

Kimmie sa...

Galen katt!! =)
Trevligt med gratis grejer och visst de skrev fel men de blev nog rätt förvånade för den reaktionen tror jag. Eller så var det något mer jag missat.

Hossan sa...

Annica: Skönhetsföretaget skickade ett mail och gratulerade mig till att jag tillhörde en stark generation - kvinnor över 45 år (detta innan jag fyllt 45) :-) Det tyckte min syster var för jävligt, själv skämtade jag mest om det.
Den hemlige gästen var någon som lagt till sig på "Jag följer denna blogg" och som jag tror var någon från något annat land, men säker kan man inte vara när de aldrig kommenterar och inte har någon egen blogg de hänvisar till. Jag vet inte hur många "doldisar" som kollar min blogg och det gör mig inget, men när de lägger upp sig att de följer min blogg då vill jag gärna veta vem de är.
Ha en bra dag!

Hossan sa...

Kimmie: Nejdå, du har inte missat något.