söndag 8 mars 2009

Föll för frestelsen

När jag skulle lägga mig igår så tänkte jag hur skönt det hade varit att få en natts sömn med "avstängd" hjärna så som jag oftast sover när jag tagit sömntablett. Har inte tagit någon sömntablett på tre veckor nu så jag tycker samtidigt att det vore synd att börja igen, men bara EN natt. Så blev det och jösses vad hårt jag sov på den och jag tror att jag sov över 6 timmar sammanhängande! Halleluja! Men vilken eftereffekt det är på dem, det hade jag glömt (och dessutom hade jag tagit dem så många månader/år att de inte hade den avsedda effekten på min längre). Eftereffekterna består i att jag med lätthet skulle kunna lägga mig och sova några timmar till nu och pigg känner jag mig inte, bara trött och dåsig. Fast det VAR skönt att få sova tungt och sammanhängande, men jag ska nog tänka mig för innan jag gör det igen... eller?

2 kommentarer:

Kimmie sa...

Det är nog bäst att bara använda dem i undantagsfall. Men jag förstår att det är skönt att för en gång skull få sova ordentligt.

Anonym sa...

Jobbigt när det som hjälper natten ger biverkningar dagtid.
Då vet man varken ut eller in hur man vill.Man vill sova men inte vara dåsig dagtid.