onsdag 25 mars 2009

Vågar jag bli glad?!

Min bror ringde nu, sjukhuset hade ringt och sa att läget är stabilt (vad nu det eg betyder) de hade inte hittat något på skallröntgen! (Tack gode GUD!) Däremot hade de röntgat hennes höft igen och den var av på något sätt (det är en titanhöft som hon fått inopererad för ca 20 år sedan), de kunde inte göra något åt detta akut men de kommer att ge henne morfin så mycket hon behöver och har satt in extra personal som ska ha koll på henne under natten och även skulle väcka henne med jämna mellanrum. I mina öron låter detta positivt, men jag vet inte alls, mer än att hon fortfarande lever! JAAAAA!!!!!!!!

5 kommentarer:

Turtlan sa...

Låter mitt emellan för mig. Låter inte bra men det låter bättre än i förra inlägget.

Tänk på att Du kan ringa dit under natten och fråga hur hon mår.
Gör det, brukar kännas bättre om man vet hur läget är än att oroa sig hela natten! Sjukvården är vaken på natten... hälsar jag som jobbar natt ibland!

Varma tankar från mig!

Hossan sa...

Turtlegirl: STORT TACK! Man tänker inte på att det är ok att ringa på natten med.

Kram

Anonym sa...

Ojoj..Finner inte ord. Men jätteskönt ändå att det inte var hemma hon föll trots allt. Och nu får man verkligen hoppas sjukvården inser allvaret och inte låter hon flytta hem utan att både din pappa och hon får ett fint servicehem istället.
Mamma o pappa är alltid en mamma o pappa och man önskar inte förlora dem. Men tyvärr händer det saker man inte kan styra över.
Hoppas att blir bra nu bara och jag förstår din oro men det ska nog bli bra nu när hon får all hjälp

Hossan sa...

Annica: Tack! Ja, jag hoppas att allt blir bra!

-Nena- sa...

Skönt att de inte hittade ngot på skallröntgen. Att d satt in extra personal och att de har koll på henne under natten,
Förstår dock din känsla, ska man eller ska man inte vara glad...

Kram!