måndag 9 mars 2009

Resten av söndagen

Var sur, ledsen, arg och lite allt möjligt. Spelade spel i datorn och kände hur meningslös den sysslan är ändå fortsatte jag. Sen plötsligt hade jag fått nog och tänkte att nä nu bara måste jag ta mig ut en stund.

Så jag satte på mig kläder och skor och gav mig iväg ut och vad händer då? Jo, lilla solen tittar fram lite lagom sådär innan det är dags för den att gå ner igen.... :-)
Lite vårkänslor där jag gick. Hamnade hemma hos mamma som behövde hjälp med medicindoseringsasken. Satt och pratade länge med dem. Syster ringde och ville att jag skulle komma upp till dem så då gjorde jag det med och sen var klockan rätt mycket innan jag var hemma igen.

Nu är det frost på taken och dimmigt - ser inte särskilt skönt ut.

Inga nya jobb utlagda på jobbsajterna än, men det är kanske för tidigt? Det brukar komma en hel del nytt på måndagar. Ska kolla igen om en stund och sen några gånger till under dagen.

4 kommentarer:

Kimmie sa...

Ibland blir det bara tråkigt, bra att du gick ut en sväng så du slutade sitta och tänka på hur trist det är. Idag blir bättre.

-Nena- sa...

Visst var det skönt när solen äntligen tittade fram efter en väldigt regnig dag.

Ha en skön måndag.

Anonym sa...

Önskar jag också att jobbsaiten här updaterades med sådana jobb jag kunde söka. Just nu ser det mörkt ut. De jobb som finns är läkare mm.
skönt att söndagen blev bättre än starten

Anonym sa...

Kimmie: Ja, idag blev bättre - jag vann 1000 kr på en trisslott!!!
Har köpt ett databord (fyndhörnan på Ikea). Det som jag använde är ju inte anpassat till dator och jag får ont i nacke och axlar när jag sitter här, så nu kan det kanske bli bättre.

Nena: Ja, man blir gladare när solen lyser!

Annica: Visst är det deprimerande med så få jobb att söka och så många att slåss om de få man har behörighet till!