fredag 27 mars 2009

Fredag

Har inte sovit särskilt mycket inatt, somnade inte förrän nu fram på morgontimmarna någon gång vid halv fem. Vet inte anledningen till sömnlösheten. Är trött, trött, trött.

Ska till sjukgymnasten och sen ska jag hälsa på mamma. Är så glad att det var falskt alarm (eller vad man ska kalla det?). Jag fick verkligen en tankeställare. Men jag undrar ändå hur länge jag får behålla henne, hon är verkligen sjuk och hon äter fortfarande inte och sjukhuspersonalen sa att hon knappt drack heller...

Min bror berättade att hon var fastbunden i stolen där hon satt, när han var och hälsade på igårkväll. Det gillade hon inte alls. Men jag kan förstå att de inte kan ha någon inne hos henne hela tiden som kollar att hon inte reser sig utan att först ringa på dem. Jag hoppas bara att de ser till så att hon har larmklockan inom räckhåll, ifall hon behöver hjälp med något.

Kvinnan som ligger i sängen mitt emot har de snurrat upp larmklockan så högt att hon inte når den. Tydligen ringer hon hela tiden på larmet, men är det rätt att ta bort möjligheten, eller är det meningen att de andra i rummet ska larma om det händer något som hon verkligen behöver hjälp med, jag undrar hur de resonerar?

När jag varit hos mamma ska jag nog gå in och beställa nya glasögon, men jag är tveksam eftersom synundersökningen inte visade någon större förändring bara några små justeringar. Fast 995 kr för ett par enkelslipade glasögon är billigt. De berättade att det skulle bli svårt för mig med progressiva eftersom mitt synfel är så stort (eller hur de nu uttryckte det) de går inte att göra några riktigt bra progressiva utan jag kommer att få dimsyn på sidorna när jag någon gång väljer att köpa progressiva, så då får man vänja sig vid att man måste vrida på huvudet om man ska se något på sidorna.

Önskade att jag hade lite mer ork! Vet att mamma och pappa för någon vecka sedan fick besked om att det var dags för dem att söka nytt bostadsbidrag. Ingen av dem har berättat att det kommit jag bara såg kuvertet av en händelse, och det måste bli gjort för de behöver varenda krona om de ska klara sina räkningar. Undrar om det finna någon som hjälper till med sånt. Blilr väl jag som får rota runt i deras papper för att hitta alla handlingar, det är nämligen inte lite papper som ska bifogas för att det ska kunna beslutas om nytt bidrag....... Orkar inte nu.

Det behövs dammsugas här hemma med. Orkar inte det heller, men jag ska nog göra som jag gjorde senast, ta ETT rum åt gången och inte försöka mig på hela lägenheten (som bara är en tvåa) på samma gång.Tar jag "allt" då får jag riktigt ont.

Nu ska jag sluta att beklaga mig!

Ha en riktigt bra fredag!!!

Jag hoppas att Morgan vinner Let´s dance ikväll - nej visst han åkte ju ut i fredags :-(

5 kommentarer:

Kimmie sa...

Synd att du sovit så dåligt.
Jag har förresten ett par tidningar till din mamma och jag har läst ut boken du vill låna.
Hoppas din mamma mår bättre.

Hossan sa...

Tidningarna blir hon helt säkert glad för! Vilken bok var det? Tänk att jag helt glömt den...
Just nu läser jag den där bokklubbsboken, känns inte så engagerande, inte så att jag längtar efter att läsa vad som händer sen, men den blir kanske bättre?

Kimmie sa...

Elisabeth George boken.

Anonym sa...

JA DEN!!! DEN vill jag verkligen läsa, var den lika bra som de övriga?

-Nena- sa...

Jag hoppa att du får en chans att vila mellan allt idag.

Ja man kan ju undra hur de tänkt där de bundit upp larmet men de kanske har koll i alla fall och det kan ju vara dumt om hon ringer hela tiden också om någon annan behöver den tiden.

Känner igen det där med dammsugningen.
Min sjukgymnast jag hade innan sa till mig att jag helst inte skulle dammsuga alls men hur skulle det gå om jag levt ensam.
Nu kan jag ta golven här hemma men med pauser.
Mattorna får maken ta, men hade jag inte haft honom hade jag ju fått ta dem själv... eller struntat i mattor kanske.

Idag håller jag nog på Magnus... eller Laila... eller nä Magnus är det nog ;)