söndag 8 mars 2009

Det finns gott om idioter

För ovanlighetens skulle fick jag för mig att jag skulle lägga mig och vila en stund nu på dagen (efterdyningar av sömnpillan skulle jag tro). Vad händer då? Telefonen ringer när jag precis somnat, tar luren men kollar bara i displayn, telefonnr från någon i Göteborgstrakten, svarar inte, känner ingen där som har mitt hemliga telefonnummer. Somnar precis till igen då börjar någon att banka i väggarna och greja. Jag tror minst att de vid det här laget har rivit alla innerväggar i sin lägenhet och ännu är de tydligen inte klara.

Fick gå upp, har ont i halsen och huvudet. Irriterad. Kollade upp telefonnr och det går till någon marknadsundersökare. VEM FAN RINGER OKÄNT FOLK PÅ EN SÖNDAG VID TOLV?! Vad de än skulle vilja sälja eller få mig att prenumerera på så hade det varit tvärNEJ hur intressant eller bra deras erbjudande varit och även om jag varit vrålintresserad. NEJ NEJ NEJ, man ringer inte försäljningssamtal på en söndag!!!!! Var fick de mitt telefonnummer ifrån? Lämnar alltid ut mitt mobilnummer och aldrig mitt privata. Jo faktiskt nu senast hos läkaren, men jag påtalade att det var hemligt nr. Och vem sjutton renoverar sin lägenhet på en söndag? (Jo, det är klart de som inte har tid någon annan gång, men ändå...)

3 kommentarer:

Kimmie sa...

Lite sur eller. Ringandet är sjukt irriterande!!!
Renovera på en söndag är väl ansett som helt ok nu för tiden så länge man inte börjar före 10 på morgonen och inte slutar alltför sent.

-Nena- sa...

Jag gillar inte heller dessa undersökningar eller försäljare som ringer. De ringer alltid på de mest olämpliga tider och här hemma var det en som ringde klockan 22 en tisdag och då sa maken ifrån och den i andra änden skyllde på att de minsann ringt hela dagen hit utan svar... näpp jag hade precis som barnen varit hemma och inne hela dagen.

Hoppas du fick lite vila i alla fall och att du är minder arg nu.

Anonym sa...

Urk o bli väckt av telefon när man väl håller på somna in. O till på köpet av försäljare av nåt slag. Man kan ju fråga sig hur de fått ditt telnr..
Hoppas du får sömn inatt istället