söndag 22 mars 2009

Söndag och snö "utlovat"

Det var min bror som sa att de (väderleksrapportörerna) sagt att det ska bli snö idag IGEN! Jamen, jag hoppas verkligen att de har FEL, de behöver väl inte ha rätt alla gånger de "spår" dåligt väder när de nästan aldrig har rätt om solskenet.

Har varit ute en liten promenad med bror och handlade hem mjölk och glassbåtar. Glassbåtarna fick man köpa en förpackning med 6 st för 20 kr med kupong. Tyckte först att det med var dyrt men när jag såg att de kostade närmare 40 kr i vanliga fall så köpte jag dem. Snacka om att gå på marknadsföringen eller reklamtricken. Tycker man att något är dyrt så ÄR det dyrt även om det är billigt för någon annan även om man tyckte att ursprungspriset var ännu dyrare.

Ska ta mig ner till stan och handla en grej till min bror som han behöver tills imorgon, men han hade ite möjlighet att fixa det själv. Så om de bara har några kvar så ska jag fixa det, men jag åker INTE till det nya köpcentrat som också skulle ha den där prylen, där går gränsen. Jag hatar trängsel!

6 kommentarer:

Turtlan sa...

Små snöflingor singlar ner här norröver nu.

Men de kan kvitta....!

Vill hellre se några tussilago så här års.

Turtlan

Kimmie sa...

Det får absolut inte snöa, vill inte, vill inte, vill inte!!!

-Nena- sa...

Nej tack, ingen snö nu.
Vi har fått så det räcker och blir över.
Vår och sol och massor av vårblommor vill jag ha.

Mmmm glassbåtar, det har jag inte ätit på massor av år... tror jag åt sist när M var 1 år och hennes mormor hade sådana hemma och bjöd på mig och M åt upp all glass i den, blev bara båten över till mig *S*
Idag är hon 15 år så det är ju ett tag sedan :)

-Nena- sa...

Jag igen *S*

Tittade tillbaka i min blogg, för ett år sedan idag var det påsk och det kom faktiskt snö då :(
Inte så mycket men det var snö...

Anonym sa...

Kommer rusande..1 glassbåt till dig och 5 till mig. Älskar glassbåtar. De med jordgubbsklet i.
Här föll det lite vit ohyra från himlen idag :-(

Hossan sa...

Turtlan: Ja, hellre tussilago! Har förvisso redan sett vintergäck och snödroppar, men tussilago är kanske ett mer säkert vårtecken?

Kimmie: Nej INTE mer snö, än har den inte kommit och den kan bli väck

Nena: Ja tack, vår och sol! Du kan få den ena glassbåten Annica får dela med sig hon kan inte få alla fem kvarvarande - fyra får räcka. ;-)
Ibland har det varit snö på
valborgsmässoafton med :-(

Annica: Ja, det är sådana goda med jordgubbsklet i - fem finns kvar men nu har jag gett bort en av "dina" till Nena, så nu får du skynda dig innan jag själv äter upp dina, risken finns att Nenas försvinner den med.... :-D