lördag 28 mars 2009

Lördag och bra sådan hoppas jag

Skulle titta på finalen i Let´s dance, slår på tvn fixar lite mat och godis med mig in. Känner bara att jag är SÅ vansinnigt TRÖTT. När jag ätit inser jag att det finns inte en chans att jag kan sitta vid tv några timmar för att se resultatet så jag bestämmer mig för att det får kvitta. Kan se det när det går i repris. Har redan läst vem som vann på Nenas blogg. Grattis Magnus och Annika!

Har rethosta och jag hostar så att jag nästan kräks och kan knappt andas mellan hostattackerna. Väldigt jobbigt och när jag hostar så gör det ont i bröst, luftrör, lungor och mage. Inhandlade tabletter mot rethosta men de hjälper inte alls. Nu funderar jag på om det finns någon verksam receptfri hostmedicin? När man inte kan andas normalt utan att det sätter igång hostanfall det är tröttande och irriterande. Det känns trots allt bättre när jag nu är uppstigen och kan dricka lite. (dagarna brukar gå rätt bra, det är kväll, natt och morgon som är värst)

Just nu håller jag på med tvätten. Sen blir det promenad med bror och därefter besök hos mamma. Eftersom jag går på en egeninsatt antibiotikakur så har jag säkert inga smittsamma baciller så det ska nog vara ok att gå dit. Dessutom har de handtvätt innan man går in på avdelningen som man ska använda både före och efter besök. Om det inte vore för att mamma så väldigt gärna vill ha besök (helst ett på fm och ett på em) så hade jag stannat hemma. Lillasyster åker dit ikväll. Mamma har ju telefon på rummet så man kan ringa och prata med henne också, men igårkväll var hon rätt sluddrig och svår att förstå, hon pratade om vita kaniner.... Och det tog ett bra tag innan jag förstod att hon menade vitaminer och bara skulle vara lustig. :-)

När jag lägger mig på kvällarna tänker jag ofta på att IMORGON ska jag orka så mycket och få gjort sånt som andra gör på rutin. När det sen är morgon känns det inte alls som en god idé att göra någonting.

Blev tvungen att slita av sängkläderna på den renbäddade sängen, för katterna hade kräkt - kan de inte kräka på hallgolvet där det är enklare att ta bort?

Äsch jag går och lägger mig igen en stund, fast först måste jag ner i tvättstugan.

2 kommentarer:

Kimmie sa...

Vita kaniner fniss! Din mamma börjar kanske piggna till om hon börjar skämta. Se till att vila lite själv också så att du kan bli av med förkylningen.

Hossan sa...

Ja, det kan man hoppas :-)