onsdag 29 april 2009

Solen bränner

Jag har bränt mig, särskilt min högra arm, i dagens varma solsken. Var ute en stund på min systers odlingslott, det räckte för att jag skulle bli knallröd. Mina cityshorts (eller vad sådana byxor heter som går till vaden?) sprack fem cm från mittsömmen bak och "hålet" gick från linningen ner över hela rumpan och när jag satte mig i bilen så spack den vidare ner på låret! Tur att jag hade en kofta att hänga runt midjan. :-)

27 grader varmt och nere i stan stod termometern på 30 grader. Jag ska ev få mitt hår färgat till brunt och det gratis, men i så fall skulle tjejen ringa mig idag och det har hon inte gjort så jag får väl fortsätta vara tre olika nyanser rödhårig med grå utväxt i mitten.

Ambulansen kom och hämtade pappa till sjukhuset igen och nu ligger han på Akutvårdsavdelningen. Tydligen var hans puls alldeles på tok för hög och innan de fått ner den kunde de inte göra något åt hjärtat (som jag förmodar att de hittat något på när de säger så?)

Och mamma vilsen och yr, ensam hemma. Hoppas att hemtjänst tittar till henne lite extra nu. Det hade visst varit något strul med hennes medicinering och idag när sköterskan kom och skulle fylla på så fanns det inte tabletter nog av en sort och jag vet att de förra veckan sa att de skulle fixa fram ett nytt recept på just den medicinen, att DE tog hand om hela den biten och det var varken något min mamma eller jag behövde fundera på. Nu har hon bara av den tabletten till ikväll och jag hoppas innerligt att de fixar fram mer medicin tills imorgon!

3 kommentarer:

Kimmie sa...

Som du sa - tur med koftan =)
Hoppas allt går bra med din pappa på sjukhuset och såklart också med din mamma därhemma.

-Nena- sa...

Oj oj att spräcka byxorna är inte kul speciellt när man inte är hemma.

Hoppas att det löser sig med tabletter för din mamma och att det går bar med din pappa.

Angelsheart sa...

Hoppas din pappa (och mamma) blir bättre snart. Det verkar så himla jobbigt att behöva oroa sig för dem samtidigt som du är nere själv...

Kram till dig.

Magicgirl