onsdag 15 april 2009

Doktorsbesöket

Kommer dit 20 minuter före utsatt tid. De säger då att det är inte säkert att doktorn kommer eftersom doktorn själv var krasslig dagen innan. Jag sätter mig ner och väntar. Tiden passeras med tio minuter och jag går till luckan igen och frågar om de vet om doktorn kommit eller sjukanmält sig och om det är det senaste om jag kanske kan få prata med en syster om provsvaren.

När kvinnan från receptionen kommer tillbaka får jag veta att doktorn har kommit men att hon trodde hon hade annat jobb inbokat och visste inte att hon hade patienter idag...... Suck.

Nåja, jag fick komma in till slut och provsvaren var bra, fast sänkan var inte inskriven så hon skulle kolla upp med lab. Det visade sig att den sänka som de tog för en månad sedan var på 20 men ingen hade hört av sig till mig. Den ska tydligen ligga under 8 för att vara godkänd. Så nu tog de ett nytt prov och om det inte var bra så skulle doktorn höra av sig (jovisst - det tror jag också på!)

Doktorn tror att jag som extra krydda på min reumatiska värk dessutom fått diskbråck, så hon skulle skriva en remiss till röntgen. Jag fick lite starkare värktabletter. Berättade att jag testat en hel del av dem hon föreslog och att de inte hade någon god effekt. Hon trodde på de här annars var morfin nästa steg sa hon.

Skulle skriva ut en remiss till en annan röntgen med som de som gjorde gastroskopin hade rekommenderat att jag skulle genomgå. Så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas att hon kommer ihåg det.

Jag sa till henne: Snälla, snälla glöm inte skriva ut medicinen för jag tänker åka till apoteket nu. Då gjorde hon det meddetsamma när jag såg på. :-)

5 kommentarer:

Kimmie sa...

Du måste ha fått den mest förvirrade läkaren i stan!
Diskbråck också... du behöver inte mer skit.

-Nena- sa...

Men vilken läkare, är hon verkligen på rätt plats??

Jag trodde att de skrev ut mediciner och remisser då man var där, så har det varit för mig.

Skönt att du får röntgen och jag hoppas verkligen att det inte är diskbråck, som Kimmie skriver så behöver du verkligen inte mer skit.

Hossan sa...

Kimmie och Nena: Nä inte behövs det mer, men det är rätt bra om de hittar vad som är fel så att jag kan få rätt hjälp, bit för bit. :-)

Turtlan sa...

Hon verkar ha dålig struktur på sitt jobb. Utan tvekan!

Tyvärr finns det många veliga doktorer och det tycks som om det är ok för ingen säger till dem... Sånt gör mig förgrömmad!

Bar att Du sa som du sa att hon skulle fixa det på direkten med recepten så hon fattade att hennes handlingar ( rättare sagt icke handlingar.... ) påverkar Ditt liv!

Ta hand om Dig Hossan!

Hossan sa...

Turtlegirl: Visst har jag funderat på att säga till någon högre upp, men just nu känner jag mig i väldig beroendeställning och vill inte dra undan mattan ifall de inte tror på mina ord.

Jag försöker att säga till henne så gott jag kan och resten säger jag till kuratorn (hon kan knappast låtsas som om hon inget vet om det kommer på tal)

Försöker ta hand om mig så gott jag kan - i väntan på nytt jobb.

Ta hand om dig du med!