söndag 12 april 2009

Så ledsen jag blir

Nä, han hade inte tid (lust) att hjälpa till. Kör man bil måste man kunna byta däck, var hans svar. Vilket innebär att han tycker att min syster (eller jag) ska göra det.

Ja, jag kan försöka göra det med min stackars värkande kropp och sen kan jag hoppas att domkraften släpper och att bilen ramlar ner på mig och har ihjäl mig - slut på värk, elände, sura människor och på Hossan!

Jag känner ingen annan som jag skulle kunna fråga. Vet inte ens om reservdäcket har luft och ska jag börja med att ta ut det och åka buss med det till en bensinmack där jag kan se till att det har rätt lufttryck? Hela kroppen skriker ONT redan som det är.

6 kommentarer:

Kimmie sa...

Förstår att du blir ledsen, ärligt talat - dåligt att inte kunna ställa upp, om han inte kunde idag kunde han väl en annan dag.
Tyvärr kan jag inte vara till någon nytta.

Hossan sa...

Kimmie: Sen ringer syster och är sur, ledsen och förbannad. Ärligt talat så måste jag komma ihåg att säga nej, nästa gång hon erbjuder skjuts om hon inte har ärende i området utan bara kör för min skull. Hon var sur för att jag inte lyckats fixa hjälp, ledsen för punkteringen och förbannad för att hon inte fick ha sin söndag ifred.

Kimmie sa...

Hossan: Som sagt - INTE DITT FEL!
Frusterad kan jag förstå om hon blir men inte på dig.

-Nena- sa...

Nej nej säg inte så!
Det är inte ditt fel Hossan.

Tråkigt att din bror inte kunde fixa det och att din syster är sur på dig :(

Annica sa...

Nej men va f-n..Det är inte ditt fel att det blev punka. Hon kunde lika bra fått det nån annanstans.
Det känns som du ttevar i motvind nu Hossan. Jag hoppas verkligen du hittar hörnet med medvind. För det behöver du och är värd det.

Hossan sa...

Ja, lite medvind hade varit bra :-)
Men inte för mycket för då far jag kanske fram med stormsteg....